BAROLARDAN ORTAK AÇIKLAMA
Tarih: 29.03.2023 | Okunma Sayısı: 461
BAROLARDAN ORTAK AÇIKLAMA

Kamuda çalışan avukatlara 2019 Yılında  Yargı Reformu Strateji Belgesinde “Kamuda görev yapan avukatların farklı statülerde çalışmaları, denetimleri, mali ve özlük hakları ile ilgili konuların yeniden düzenlenmesi gerekmekte olduğu Maaş ve özlük haklarının yetersiz olması sebebiyle kamuda avukat sayısının günden güne azalmakta olduğu ve kamu avukatların Statülerini ve özlük haklarını yeniden düzenlenerek kamuda görev yapan avukatların sorunlarını çözülmesi gerektiği hususu belirtilmiş ve bu konuda düzenleme yapılacağı hususunda Sayın Cumhurbaşkanı tarafından söz verilmiştir.”
 İnsan Hakları Eylem Planının Uygulama Takviminde,  “Savunmanın Güçlendirilmesi ve Avukatlık Hizmetlerinde Kalitenin Artırılması” başlığı altında, kamu avukatlarının çalışma esaslarına ve özlük haklarına yönelik iyileştirme yapılacağı, sorumlu kurumun Hazine ve Maliye Bakanlığı olduğu ve 2 yıllık süre öngörüldüğü belirtilmiştir.
Yine Dönemin Adalet Bakanı tarafından 2021 senesinde meclis kürsüsünden; “Kamu avukatlarının çalışma esaslarına ve özlük haklarına yönelik çalışma yapacağız.” ifadeleri kullanılarak kamu avukatlarına söz verilmiştir.
Yukarıda belirtilen tüm bu hususlara rağmen kamu avukatlarının mali ve özlük haklarına yönelik bir iyileştirme yapılmamıştır. Verilen sözlerin üzerinden seneler geçmiş, Yargı Reformu kapsamında 6 Yargı Paketi çıkarılmış fakat kamu avukatlarına dair hiçbir düzenleme yapılmamış Türkiye Büyük Millet Meclisinden geçerek yasalaşan 7. Yargı Paketinde de kamu avukatlarına yer verilmemiştir. 

Kamu Avukatları 1943 yılından bu güne dek 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun “Avukatlık Hizmetleri Sınıfı” kapsamında, cumhuriyet savcıları gibi kamu gücünü temsil etmekte, yargı önünde yürütmenin temsilciliğini yapmakta, davalarda devleti savunup devlet yararını korumak için çalışmakta, idarenin iş ve eylemlerinin hukuka uygun olması ve kamu hizmetlerinin hukuki anlamda güvenirliğinin sağlanması için çaba sarf etmektedir. 
Tüm bu sözlere karşılık bugün kamuda çalışan avukatlar adına bizlerin de bir sözü var diyoruz. 17 yıl önce hakim ve savcılarla aynı mali haklara sahip olan kamu avukatları gelinen noktada  mahkeme yazı işleri müdürü, eğitim düzeyinin eşit olduğu hakim ve savcı maaşından çok daha düşük bir maaş karşılığında, yüksek mesleki sorumluluk ve ağır iş yükü altında çalışır hale gelmiştir.
Kamuda çalışan meslektaşlarımızın ana sorunu  kamu avukatlarının vekili olduğu idarenin teşkilat yapısına entegre edilmesi, yeknesak bir teşkilat yapısının bulunmamasıdır. Bu sorun ancak tüm kamu avukatlarının tek çatı altında toplanması ve 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanununda olduğu gibi kendi teşkilat yasalarına sahip olmaları ile çözülebilecektir. Kamuda çalışan meslektaşlarımızın kendi teşkilat kanunları ile tek çatı altında toplanmaları kapsamlı bir mevzuat değişikliği gerektirdiğinden gelinen bu aşamada mali haklarının düzeltilmesi bir nebze olsun yaralarına merhem olacaktır. 

Kamuda çalışan meslektaşlarımız imtiyaz değil itibar istemektedir. Bu sebeple öncelikle kamuda çalışan meslektaşlarımızın ek göstergeleri 5400 ek gösterge rakamında yükseltilmeli, özel hizmet tazminatı ve ek ödeme oranları artırılmalı, 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye 20.000 gösterge rakamı üzerinden ödenecek bir ek tazminat maddesi eklenmeli, emekli olacak meslektaşlarımızın hakları da gözetilerek 20.000 gösterge rakamı üzerinden ödenecek ek ödemenin Emekli Sandığı Kanununa eklenmeli, vekalet ücretinin tamamı Avukatlık Kanunu gereğince avukata ait olmalı ve tavan uygulamasına son verilmelidir.
Kamuda görev yapan tüm meslektaşlarımız adına ortak basın açıklaması metnine katılan Barolar olarak verilen sözlerin takipçisi olacağımızı ilan ediyoruz. 

Başında serbest, işçi, işsiz, stajyer, kamuda çalışan unvanlarından hangisi olursa olsun mücadelemizin tüm avukatlar için ortak olduğunu biliyor, mesleğimizin hak ettiği saygınlığı elde edinceye dek çalışmaya devam edeceğimizi beyan ediyoruz. 




   
Adana Barosu 
Adıyaman Barosu 
Afyonkarahisar Barosu 
Ağrı Barosu 
Aksaray Barosu 
Amasya Barosu
Ankara Barosu 
Antalya Barosu 
Ardahan Barosu 
Artvin Barosu 
Aydın Barosu 
Balıkesir Barosu 
Bartın Barosu 
Batman Barosu 
Bilecik Barosu 
Bitlis Barosu
Bolu Barosu 
Burdur Barosu
Bursa Barosu 
Çanakkale Barosu 
Çankırı Barosu 
Çorum Barosu 
Diyarbakır Barosu 
Düzce Barosu 
Edirne Barosu 
Elazığ Barosu 
Erzurum Barosu 
Eskişehir Barosu 
Gaziantep Barosu 
Giresun Barosu 
Gümüşhane Barosu  
Hakkari Barosu 
Hatay Barosu
Iğdır Barosu 
Isparta Barosu 
İstanbul Barosu 
İzmir Barosu 
Kahramanmaraş Barosu
Karabük Barosu 
Karaman Barosu 
Kars Barosu
Kastamonu Barosu 
Kayseri Barosu 
Kırıkkale Barosu 
Kırklareli Barosu
Kırşehir Barosu 
Kilis Barosu 
Kocaeli Barosu 
Konya Barosu 
Kütahya Barosu 
Malatya Barosu
Manisa Barosu 
Mardin Barosu 
Mersin Barosu 
Muğla Barosu 
Muş Barosu 
Niğde Barosu 

Ordu Barosu 
Osmaniye Barosu 
Rize Barosu 
Sakarya Barosu 
Samsun Barosu 
Siirt Barosu 
Sinop Barosu 
Şanlıurfa Barosu 
Şırnak Barosu 
Tekirdağ Barosu
Tokat Barosu 
Trabzon Barosu 
Tunceli Barosu 
Uşak Barosu 
Van Barosu 
Yozgat Barosu 
Zonguldak Barosu

ETKİNLİK TAKVİMİ

21.11.2024
AV. BİRSEN UÇAR
BARO BAŞKANI

© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.